2014. január 3.

Az elmúlt hetekben összeírtam

az idei terveimet, (fejben) számba vettem a fonalaimat és magam is meglepődtem, milyen hosszú a lista. A célom, hogy minél több meglévő fonalat használjak fel és minél több új technikát próbáljak ki ebben az évben.


0. Az elmaradt projektek 
A Holden Shawlett (van hozzá Cinegém) és a Bandana Cowl (fonal biztos akad hozzá valamelyik dobozban).

1. Amihez fonal is és minta is van
Pulóver és kardigán
Több is. A sorrend folyamatosan változik, most pl. a rég áhított Driftwood van az élen Gerlepárból, de a Pauliet előtte még be kell fejezniem.

Kesztyű
Még nem kötöttem, pedig mióta szeretnék! Mondjuk januárban, ha már szezonja van.

Sapka
Dupla sapka vékony fonalból (mint pl. a Citadel). Kihagyhatatlan, nem?

2. Fonal minta és ötlet nélkül
Gilice és Kabala egyveleg
Sok színből egy-egy, némelyikből két gombóc van, szóval ebből takaró (vagy valami olyasmi) lesz. 

Drops BabyAlpaca Silk
Két gombóc Pisztácia, volt már a kezemben, de arra sem emlékszem, hogy mi nem lett belőle. 

5 órai tea
Jó lenne még ebben a szezonban megkötni. Nagyon finom a tapintása, a tweed fonalakhoz meg elég egy egyszerű minta is, de fogalmam sincs, mi legyen belőle! Három gombóc, úgyhogy csak valami apróságra elég. 

Barka Vasárnap
Két gombóc Mákvirág, már többször volt a kezemben, de nem lett belőle semmi. Talán egy boleróra elég lenne.

3. Minta fonal nélkül
Egyszer (kétszer) már belekezdtem, de nem passzolt hozzá a fonal és azóta se találtam megfelelőt.

Inspira
Nem és nem találok hozzá fonalat!

4. Hosszú ideje halogatott tervek
Poncho vagy afféle
Valami könnyű fonal kellene hozzá, az biztos, a mintára is van pár ötletem, ha lesz hozzá fonal, talán az alapján könnyebb összehozni őket.

Egy igazán vastag kardigán
A mintához van pár ötletem, a fonalhoz is, de mindegyik csak terv. Csavart lesz, az biztos!

Boleró
Tavaly nyáron kettőt is akartam kötni, de egy se készült el. Se konkrét minta, se konkrét fonal, csak a konkrét igény van meg már jó ideje.

Szerintem itt most abbahagyom, elvégre ezek csak a jövő évi terveim. Ha ezek fele megvalósul, én már elégedett leszek!

9 megjegyzés:

aarkus írta...

Az igazán vastag kardigán projekt nálam is régóta tervben van, de én nem találtam még fonalat se, mintát se hozzá olyat, ami igazán megmozgatta a fantáziámat. Klassz tervek amúgy, és jó sok, élvezetes munka! Szép kézimunkás évet neked!

Rita írta...

Hasonló az ízlésünk... Ismét elmentettem egy párat a Raverlyn.:)

Éva írta...

nagyszerű tervek, szép fonalak? mi kell még? számomra egyetlen csalódás a holden, nemrég vettem észre, hogy fizetős lett, pedig ezzel akartam én is kezdeni az új évet :( neked jó kézimunkázást kívánok :)

florentine írta...

aarkus, köszönöm szépen!

Fidike, ennek igazán örülök!

Éva,köszönöm! több méret és fonalvastagság van megadva az új mintában, úgyhogy mostantól fizetős .-( mivel én ennek már egyszer nekifutottam, a régi változat ki van nyomtatva, vagy megtalálom, vagy kötök mást... most néztem meg, sajnos már Eszernél sem tölthető le a magyar fordítás.

zazálea írta...

micsoda remek tervek, remélem, mutatni is fogod őket, már csak a nyálcsorgatás (a nyálam csorgatása) miatt is!

florentine írta...

mindenképpen :-)

MrsYarnart írta...

én is kutattam egy kicsit, mert úgy emlékeztem, elmentettem valahova. na persze, hogy nem találtam meg :( amúgy az előző éva is én voltam :)

zongora írta...

Kedves Florentin!
Régebben a Barkánál vásárolt 5 órai tea menta színű fonalának keresése kapcsán találtam ezt a bejegyzésedet. Érdeklődnék esetleg eladó e az említett fonal, egy szoknya befejezéséhez lenne és már sehol sem kapható.
Válaszodat előre is köszönöm, G. Zsuzsa

florentine írta...

Kedves Zsuzsa, English tweed néven megvásárolható jelenleg is a Gombolydában, de beszéljük meg e-mailben, akár át is adom. A szinre pont szin kukac gmail pont com címre tudsz írni.

http://www.gombolyda.hu/webshop/fonalak/lana-gatto-lace/itemlist/category/140-lanagatto-englishtweed.html