2014. március 5.

Ritkán sütök kalácsot

és általában szépen sikerül hármas fonattal, csak a húsvéti nem. Soha. Akkor valamit mindig elbénázok, úgyhogy tavaly húsvétkor megfogadtam, legközelebb már egy szép négyes fonatú kalács lesz húsvétkor az asztalon. Ideje elkezdeni, úgyhogy utánanéztem a formázásnak és új receptet kerestem.

Videó persze rengeteg van, pár perc kutakodás után találtam viszont egy olyat, ami nemcsak megmutatja, hanem el is magyarázza, hogyan kell a négyes fonatot csinálni.



Ha pedig kedvet kapnék a további kalandozásokhoz, ide kattintva elérhető az a videó, ami mindössze 10 perc alatt mutatja be, hogyan kell 3-4-5-6-7-8-9 fonatból kalácsot formázni.

És a kedvencem, a kerek kalács! Többféleképpen lehet formázni, nekem ez a szimpatikus.




Egyetlen fonatból is lehet egy apró kalácsot fonni, ezt pedig legközelebb kipróbálom, ha tubicát sütök.




Az új recept pedig Limara foszlós kalácsa. Az állaga sokkal masszívabb, mint az eddigi kalácstésztáim, örülök, hogy a kísérletet új recepttel indítottam. Az első két próba egész jól sikerült, hat hét van még hátra, addig lehet gyakorolni.

+
kötelező olvasmány: Limara tanácsai kalácssütéshez

és egy Limara kalácsot süt videó

1 megjegyzés:

Rita írta...

Ez aztán a céltudatosság!