2012. május 30.

Amikor pár hete megláttam egy kötött

uzsonnás táskát, nem is értettem, hogy tudtam eddig uzsonnás táska nélkül élni! (Konkrétan ezt, remélem, így mindenki látja, a mintához Lion Brand regisztráció kell, tessék regisztrálni, érdemes!)
Aki otthonról viszi az ebédet, tudja, hogy ételtartó doboz a női táskába nem fér bele, vagy nagyon nehéz belepréselni, legalábbis azokba a kisebbekbe, amiket én hordok, mert nálam a mindent elnyelő típus szóba se jöhet!


Aztán a dolog valahogy kicsúszott az irányításom alól és egy tároló lett belőle. A fonal adott volt, az eredeti is nemezelt, így elővettem a tuti gyapjúmat, amit nemrég vettem a turkálóban.

A táskához van ugyan leírás, de én a saját fejem után mentem. Először megkötöttem az alját (14×15  cm), aztán a mosirongyhoz hasonlóan, de most leláncolás nélkül, körbe felszedtem a szemeket. Az alját harminc szemmel kezdtem, az oldala száztizenegy szem lett.


Megkötöttem az oldalát, passzéra váltottam, és kijelöltem a szemeket (oldalát és a tervezett fül széleit) majd a tizedik sor után 15-15 szemet leláncoltam. A neheze most jött, mert a szemfelszedésnél a fonal nagyon nem akart engedelmeskedni, de ez talán csak a fonal jellegéből adódik.
A fül fölé már csak hét sort kötöttem, majd leláncoltam, így 22 cm magas lett. A nemezelésre még alszom párat, lehet hogy kihagyom.


Minta ötlete Felted Lunch Bag by Lion Brand Yarn, 
konkrét leírás a bejegyzésben
Fonal:  100 % gyapjú - cca. 120m/100g
: 4.5 mm
Súly: 124 g


Uzsonnás táska az ebédemnek viszont továbbra sincs, a hiánya egyre inkább fájó, úgyhogy a következő lépésben ezt a táskát fogom csinosítani. Több tervem van, meglátom, melyik működik!

9 megjegyzés:

Nina írta...

Hát ez állati jó lett :))))

florentine írta...

Aha, végül én is így döntöttem:-)

GumiPók írta...

Klassz lett, bárminek is szántad! :)

florentine írta...

Aha, a fonalamnak jó napja van!

Zsuzsa írta...

Á, ne vigyél ebbe ebédet, mert úgy jársz , m én, a dobozból kicsorog a paprikáskrumpli leve és narancsára lesz a táskád eleje és oldal. A szendvicsek nem árthatnak a kötött szütyőnek :-)

Tündérviola írta...

Ááááá, én sem tudok ilyen uzsis táska nélkül élni!!!

Fonalaidnak viszont szép tárolója lett! Ötletes nagyon!!!

florentine írta...

Zsuzsa, a múlt csütörtöki piacozás eredménye majdnem hasonló lett, úgyhogy kell az a táska. Majd valami rondát kötök, amiért nem kár.

Tündérviola, úgy látom, sokan vagyunk uzsis táska nélkül!

Tündérviola írta...

Azt hiszem kellene még tízórais táska, ebédes táska is, + a gyümölcsöknek is :D

florentine írta...

Most álltam neki egy horgoltnak:-) És a nasiról se feledkezzünk ám meg!