2011. július 5.

Hogy a mák és a meggy

együtt nagyon finom, azt régóta tudom. Azt pedig, hogy a ribizli és a mák is, Ana ribizlis mákos süteménye* óta. Ez a süti nálunk nagyon népszerű, nagyon jól variálható, nagyon hamar elkészül, szóval ez is egy nagyon sütemény. Eredeti formájában én inkább kisebb tepsiben sütöm (20×25 cm), könnyebben és gyorsabban átsül, mint hasáb formában. A leírásban szereplő Akkor jó, ha kanállal kiemelve egy keveset, nem folyik le róla, hanem szépen megáll rajta a tészta instrukcióra tessék figyelni, itt a titok nyitja!


A süti egyetlen gyenge pontja szerintem a ribizli mennyisége. A rengeteg ribizlis morzsa után most jött az ötlet, alul sok ribizli, felül egy kevés tészta, ezzel hiba kiküszöbölve.


A sokribizlis változathoz pedig három sor ribizli, pár kanál cukor és két csapott teáskanál étkezési keményítő kell a tepsi aljára, a süti fele pedig felülre. Az étkezési keményítővel vigyázni kell, ha túl sokat használunk belőle vagy csomós marad, vagy gumi(cukor) állagú gyümölcsréteget kapunk. A legegyszerűbb, ha a ribizlire szánt cukrot először elkeverjük a keményítővel, majd ezt szórjuk a gyümölcsre.

Tepsiben sütve a sütés végén akár ki is lehet fordítani és úgy szeletelni, vagy kisebb tálkában sütve kanalazni. A kihűlt tészta szépen szeletelhető, némi porcukorral szebbé varázsolható.

Rétesliszt mindig legyen otthon, a ribizli mennyisége pedig szigorúan betartandó!


Ana bevallottan mákfüggő, krémsajtfüggő, és szerintem kekszfüggő is (bár lehet, hogy ezt is bevallotta, de nekem nem rémlik). Szakmabeli, aki megosztja velünk a csoki temperálásának apró részleteit és betekintést enged az alapanyagok beszerzésének nehézségeibe, mostantól pedig a megújult stahl.hu főszerkesztője. Nézzetek be hozzá, én mindig találok nála valamit.

Nagyon címke indul!

*A blog azóta megszűnt, úgyhogy beírtam a receptet.  

15 dkg puha vaj
10 dkg cukor
2 egész tojás

175 g tejföl

30 dkg rétesliszt
5 ek. mák
1 csipet só
1 tk. sütőpor

1 marék ribizli

1-3 habosra kever, + tejföl, majd a száraz hozzávalókat belekeverjük, majd a ribizlit ízlés szerint alulra, felülre, keverve. Tűpróba.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elidőztem Anánál és viszem a mákos stangli receptjét a hétvégi szülinapozásra.
Ez a süti nem jönne be nálunk, bár lehet, így szeretné meg a család a ribizlit. Nekünk csak feketénk van, a mákkal együtt nagyon gyászosan nézne ki... :) Kriszti

florentine írta...

A fekete nagyon karakteres, nagyon erőteljes ízű, nem mindenki szereti, ráadásul vérnyomáscsökkentő hatású, én se ehetek belőle pár szemnél többet.

Névtelen írta...

A vérnyomáscsökkentő hatásról én is tudtam. Nagypapám ezért itta a szörpjét. Kriszti