2014. március 8.

A kert egyre zöldebb, a gaz pedig

virágzik. Nem viccelek, tényleg! A hegyen nem akartam hinni a szememnek! A mákot és az epret megkapáltam, a kert kevésbé gazos részén pedig vetettem egy kis borsót és dughagymát. (A mák után/fölött a gaz.)


A tavaly áprilisban a hegyre telepített rebarbara (itt írtam róla) viszont gyönyörűen hajt. Ja, már azt is kigazoltam.


A sóskát lassan lehet szedni, szép az ősszel vetett spenót és saláta, bújik a snidling, az ősszel a földben hagyott zeller kizöldült, túlélte a telet pár articsóka (évek óta futó projekt, eddig mindig beütött valami), szedhető a borsmustár, a szomszéd megmetszette a gyümölcsfákat, és a héten poharakba ültettem a paradicsompalántákat.

A többi meg majd alakul. Nem kell túlzásokba esni, azt mondja InLandír, szerintem ez a tanácsát is megfogadom!

10 megjegyzés:

aarkus írta...

Csak arra volnék kíváncsi, mi lenne, ha túlzásokba esnél?! :-))

florentine írta...

aarkus,eddig nem sok munka volt, most jön a java. a kordában tartás, mert innentől minden veszettül nőni fog, az is, amit nem szeretnék. némelyik növény meg a gondozás ellenére se akar fejlődni, bármit teszek. így megy ez :-)

timtimi írta...

A gyomok nálunk is beterítettek mindent. Két teljes napot töltöttem el a kertben a hétvégén, és tudnék még mit csinálni, de olyan helyeken jött ki rajtam az izomláz, ahol még soha. :) Pihenésképpen gyümölcsfametszést tanulok videókról, de valahogy a mi kertünkben minden olyan máshogy néz ki :)). Úgyhogy még kérek segítséget.

Jucus írta...

Gyönyörű a mákod, jó sok lesz belőle! Nekem egyelőre egy sorom van - gyere, nézd meg! :) Egyelésnél-palántázásnál van valami extra tudnivaló? Nálam a tyúkhúr az idei extra gaz - extra mennyiség van belőle:o)

florentine írta...

timtimi, a metszés a gyengém. a ribizli, málna megy, a többit a szomszéd. rendes ember, na. a héten nekem is volt izomlázam, túra után soha, de az első pár nap a kertben az egész más :-)

Jucus, köszi szépen! Az ismerősöm, aki szakember, azt mondta, ha megindul, akkor kell egyelni, és kb. 30×40 cm a sor és tőtávolság. Tényleg, még bármi beüthet, úgyhogy azzal még várni kell.

Paat írta...

Most erős irigykedésbe estem. A virágok nálam is szépek, de látszik, az a nyugati hűvösség. Meg a szomszéd fenyői még ilyen kora tavasszal félárnyékot tartanak:(... Csak a januárban (!) vetett borsócsücsköknek tudtam örülni:) Nem kiabálom el ugye, de ez a tavasz jobban bejön, mint a tavalyi:)))

florentine írta...

Paat, kérek címet, küldöm a gazt :-)

Juhmeli írta...

Ó, mennyi szépség és finomság. Én nem haladok, egyszerűen nem jutok ki a kertbe gyerek nélkül. Pedig lenne, mit csinálni, még a gyümölcsfákkal sem végzetem és ásnom is kellene még, mert az esők úgy betömörítették a talajt, hogy nem lehet vetni bele. Meg sáros is rendesen és megint lóg az eső lába. Hol a beígért napocska?:(

Ha Bálint alszik, megyek mákot vetni, meg lóbabot.:)

florentine írta...

Juhmeli, a kert olyan, mint a házimunka, csak abbahagyni lehet, befejezni soha.

Jucus írta...

Köszi a válaszod!