2012. február 21.

Az idei tél slágere nálunk

egyértelműen a linzertészta volt, szerencsére sok változata van. A diós és a mákos szaggatós, ahhoz idő kell, de a tepsis nagyon hamar elkészül.

A kakaós linzertorta receptjét nagyon sokáig kerestem. Gyerekkoromban rácsos kapu néven a nagyanyám nagyon sokszor sütött hasonlót, a különbség, hogy ő szegfűszeggel, fahéjjal fűszerezte. A fűszerezés nyitjára még nem jöttem rá, a tésztáját viszont megtaláltam. Pont olyan omlós, mint az övé volt, ha teszek bele zsírt is fele-fele arányban. A rétesliszt kötelező!


És ami legutóbb került be a legek közé, az Limara málnás linzere. Még jó, hogy ez a recept csak három hónapot várt a kipróbálásra, és nem három évet, egymás után kétszer sütöttem, nyerő darab. Tavaly először csináltam málnalekvárt, szuperfinom, idén is főzök, az biztos!


********
A blog közben megszűnt, a kakaós linzertorta receptje:
15 dkg finomliszt, 10 dkg rétesliszt, 1 tk. sütőpor, csipet só, 10 dkg cukor, 1 egész tojás, 2 dkg kakaópor, 15 dkg vaj

6 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

Mind kedvemre való!Fogyókúra és böjt idején kihagyom, de húsvétra a málnásat tutira megsütöm! A bogyós lekvárok bombasztikusak!

florentine írta...

A kakaós ribizlivel a legjobb!

Timi írta...

bizony a kakaós ribizlivel a legjobb :DDD kár hogy nincs ribizli lekvárom. De van házi barack lekvár. hétvégén megsütöm:-))) Köszi a receptet.
az fb-n kialakult zsír:-) témához hozzászólva, sajnos van olyan süti ami csakis zsírral finom, ez van, de nem kell sokszor olyat sütni és akkor semmi gond.

florentine írta...

Timi, ez így van! A Hatlapos még, amit zsírral sütök, és slussz, ennyi meg belefér. Este azon gondolkoztam, a kekszekbe miért elég a vaj, talán mert azok nagyon gyengén vannak sütve, ez a kakaós meg tepsi és vastag. A málnásba pedig a dió az, ami a plusz zsiradékot jelenit.

Otthon Művek írta...

Én is szoktam rácsos linzert sütni, mert nagyon egyszerű, mindenki szereti, és lekvár mindig akad otthon. De kakaósról még nem hallottam, ki fogom próbálni!

florentine írta...

Én meg Limara diósa óta tudom, hogy van nem kakaós is:-)