2011. augusztus 29.

Meggy és mák, könnyen és gyorsan,

körülbelül ezek a kulcsszavak. Kiadós, ez is fontos, és van benne egy csavar, 40 dkg reszelt cukkini (vagy bármilyen tök, csak zsenge legyen). Ez pont arra jó, mint a sárgarépa, szaftos lesz tőle a süti. Évek óta sütöm, megunhatatlan.



Tökös-mákos pompon

3 egész tojás
25 dkg cukor
2 dl olaj

35 dkg liszt
15 dkg darált mák
2 teáskanál sütőpor
1 kávéskanál szódabikarbóna

40 dkg reszelt tök
30 dkg meggy


A cukkinit meghámoztam, kivájtam a magját és lereszeltem, a meggyet egy szűrőben alaposan lecsepegtettem.

A tojást és a cukrot robotgéppel habosra kevertem, majd belecsorgattam az olajat. A lisztet, a mákot, a sütőport és a szódabikarbónát egy tálba szitáltam, összekevertem, majd hozzáadtam a tojásos masszához. Egy lyukas közepű fakanállal összekevertem, majd hozzáadtam a tököt (ez lazít a sűrű tésztán) és a meggyet. Lazán összeforgattam és egy nagy (35×35 cm), sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem.
Tűpróbáig közepes lángon sütöttem. Sütéskor arra kell ügyelni, hogy a cukkini nedvességtartalma miatt gyorsan nem lehet sütni, forró sütőben csak megég. Néhányszor ránéztem, a sütés végén kicsit visszavettem még pár percre a közepes hőmérsékletet is. 

A recept a barátnőm közvetítésével jutott el hozzám, a megyei napilapból származik, hagyományos őrségi sütemény.

3 megjegyzés:

Otthon Művek írta...

Ez de jól néz ki!!!!

florentine írta...

Mert ez csak egy kép. Ha megkóstolod, nem ezt mondod:-)

Névtelen írta...

200fokon 30 percig