2011. június 17.

A rucola nagyon hálás növény,

sok gondoskodást nem kíván, a magját csak el kell szórni és néha öntözni, ha nagy a szárazság. Szép és dekoratív levelei vannak, kedves kis virága, de ha felmagzik, már nem lehet több levelet szedni róla. Magot viszont bőven hoz, így a következő évben már saját magot vethetünk. Bár kelni fog magától is.


Tavaly volt egy francia sorozat kastélykertekről, az egyik kastély kertje fűszernövényekkel volt tele. Nem, nem fűszerkert volt, pompázatos kastélykert. A kastély tetejéről lenézve a rucolaágyás volt a legszebb. Virága nagyon szerény, de nagy tömegben pompázatos. Az ágyás zöld szegélye mellett a rengeteg apró és kecses virág egészen fenséges volt. Ha egyszer lesz kastélyom, csakis ilyen kertet akarok!

Chateau de Villandry

Karakteres, enyhén kesernyés íze van, sokoldalúan felhasználható. Pár levelet tehetünk szendvicsre, ha több van, nagyon jó salátának paradicsommal és mozzarellával, ha pedig sok-sok rucolánk van, a legjobb ötlet a rucola pesto, íze vetekszik a bazsalikomos pestoval.
 

Rucola pesto

Hozzávalók:
rucola
olívaolaj
pirított tökmag
Grana Padano


A rucolát megmostam, megszárítottam majd annyi olívaolajjal turmixoltam össze, hogy krémes állaga legyen. A tökmagot mozsárban összetörtem, a Grana Padanot (Aldiban veszem) lereszeltem és mindkettőt a rucolához adtam. Sóztam és annyi olívaolajat adtam még hozzá, hogy krémes állaga legyen.

A pesto a hűtőben hetekig tárolható, csak arra kell vigyázni,  hogy az üveg falán ne maradjon, mert az romlandó. Nemcsak tésztával jó, hanem kenyérre kenve vagy salátához is finom.

8 megjegyzés:

GumiPók írta...

Belelátsz te az én fejembe??? :) Pont most hajtok rucolamagot. :))) Nagyon szeretem, csak úgy magában is.

florentine írta...

Túró és rucola? Hm.

GumiPók írta...

Igen,igen! Az is jöhet :)

florentine írta...

Jön. Ribizlivel hogy állsz :-)

Otthon Művek írta...

Szia Florentine!
Feltűnt, hogy többször összefutottunk már az utcagyűlésen Gumipókéknál. Gondoltam meglátogatlak. Rövid böngészés után arra jutottam, hogy máskor is jövök.:)

GumiPók írta...

A ribizli nálam a megeszem kategóriába tartozik, de nem töröm magam érte. Valahogy kimaradt az életemből. De nyitott vagyok minden újdonságra :)

florentine írta...

Adél: köszönöm, örülök hogy itt vagy!

GumiPók: kakaós linzer+túró+ribizli? vagy lekvár, esetleg fagyi?

timtimi írta...

Nálunk is a virágágyat díszíti már évek óta a ruccola, más fűszerekkel, zöldségekkel együtt. A lepkék imádják a virágát, én meg holnap a levelét fogom megdézsmálni. Úgyis van maradék főtt tészta a hűtőben.